Jeugdactie levert fenomenaal bedrag op!

09 januari 2021 - Nieuwsberichten

Begin december is het “jeugdplan v.v. Hierden” groots gelanceerd. Bij de jeugd van v.v. Hierden hebben de leiders en ouders de koppen bij elkaar gestoken om de jeugd van de v.v. naar een hoger plan te tillen. Hier ontstond het idee om een jeugdactie op touw te zetten. Het idee was een grote sponsorloop, gekoppeld aan oliebollen verkoop en het benaderen van diverse sponsoren.

Op 19 december was de grote dag! In grote getallen was de jeugd aanwezig om zoveel mogelijk geld bij elkaar te “voetballen”, er was een voetbaltechnisch parcours uitgezet waarbij de jeugdleden al hun vaardigheden moesten aanwenden om het parcours te volbrengen. Hoe meer rondjes, hoe beter was het credo.

Vooraf hadden de jeugdleden al oliebollen verkocht aan bekenden. Op 19 december werden er bij Hop Taartenshop een paar duizend oliebollen gebakken met behulp van vrijwilligers van v.v. Hierden, na de sponsorloop konden de kinderen de oliebollen meenemen en verder transporteren aan de personen waaraan zij deze hadden verkocht.

Na 19 december zijn er nog een aantal jeugdsponsors benaderd, en werd de balans opgemaakt. Vandaag werd de cheque met de opbrengst door een aantal jeugdspelers en een leider overhandigd aan bestuurslid Jeugdzaken Gert-Jan Bronkhorst.

De jeugdactie heeft het fenomenale bedrag van € 11.200,- opgeleverd. De bedrag zal volledig ten goede komen aan de jeugd van v.v. Hierden.

Het bestuur is enorm blij met de jeugdactie. Een geweldig initiatief van ouders, leiders en de jeugdleden zelf.

Jaap Hop
Jaap Hop heeft geliked op 10 januari 2021