Spelregelavond groot succes!

07 september 2020 - Nieuwsberichten

Afgelopen vrijdag is er bij de v.vv Hierden in samenwerking met de KNVB een scheidrechters avond georganiseerd. In eerste instantie was dit ook voor de trainers, leiders en ouders bedoeld om de nieuwe spelregels van dit seizoen zo breed mogelijk te delen binnen onze vereniging. Wij als v.v. Hierden hadden dit graag samen gedaan met onze collega's van Zwart-Wit 63 en VVOG, maar I.v.m. de corona kon dit helaas alleen maar in clubverband doorgang vinden. De avond bestond uit hoe wordt een scheidsrechter bij de v.v. Hierden in deze corona tijd voor en na de wedstrijd opgevangen, Tanja heeft dit vanuit het wedstrijd secretariaat toegelicht. De scheidsrechterscommissie is bezig om voor de vereniging het ARAG certificaat te halen, en heeft toegelicht wat dit inhoud. Meine de Boer als afgevaardigde van de KNVB heeft ons aan de hand van de nieuwe spelregels en videobeelden , meegenomen in de veranderingen die de KNVB voor het seizoen 2020/2021 heeft doorgevoerd. Hier ontstonden heerlijke discussies en in een aantal gevallen verschillende interpretaties die soms heel divers zijn, uiteindelijk moet de scheidsrechter toch maar een beslissing nemen. Afsluitend had Meine de Boer 10 vragen opgesteld waar men het hoofd over kon buigen.

Aan het einde van de avond kregen alle club scheidsrechters in de vertegenwoordiging van Henk van Beekhuizen (tevens actief clubscheidsrechter) , namens TinQ allemaal een prachtige sporttas aangeboden. Onze hartelijke dank hiervoor. Denk bij het tanken graag aan deze trouwe sponsor.

Wat geweldig om te zien hoe mooie en enthousiaste groep scheidsrechters de v.v. Hierden heeft. Uiteraard zijn wij wel op zoek naar nieuwe scheidsrechters , dit om de continuïteit te kunnen waarborgen. Indien je geïnteresseerd bent neem dan contact met Evert Petersen op ( 06-53168239 )

Dit gaat het lopende seizoen, zeker een gevolg krijgen.

Een ieder bedankt voor zijn of haar bijdrage.

Namens de scheidsrechter commissie