Spelregelbewijs voor jeugdleden

28 augustus 2019 - Nieuwsberichten

De KNVB heeft een paar seizoenen geleden het spelregelbewijs ingevoerd onder het motto dat goede kennis van de spelregels bijdraagt aan een sportiever spel.

Met dit initiatief beoogt de KNVB om voetballers op relatief jonge leeftijd vertrouwd te maken met de spelregels in de verwachting dat kennis van de spelregels de spelers meer inzicht in en begrip voor beslissingen van scheidsrechters geeft. Alle leden geboren in het jaar 2002 of daarvoor zijn verplicht om voor de start van aankomende najaars competitie het spelregelbewijs te halen. Vanaf de eerste competitiewedstrijd vindt via het digitaal wedstrijdformulier (DWF) controle plaats of de spelers in het bezit zijn van het spelregelbewijs.

Tijdens een van de eerste trainingen in augustus zullen de betreffende spelers de zogenoemde activatiebrief ontvangen. In deze brief staat een persoonlijke activatiecode waarmee de betreffende speler zijn/haar account kan activeren via Voetbalmasterz en kan worden gestart met het behalen van het spelregelbewijs!

Voetbalmasterz is een inspirerende website die junioren op een speelse en duidelijke manier voorbereidt op het kunnen behalen van het spelregelbewijs. Er zijn veel oefenmogelijkheden en er is uitleg over de regels en over spelsituaties. Beiden aan de hand van aansprekende voorbeelden, vaak uit het profvoetbal.

voetbalmasterz.nl De spelers die aan de slag moeten met het spelregelbewijs kunnen deze brief ook digitaal ontvangen door een mail te sturen naar (Evert Petersen) [email protected]