Eerste officiële bekerwedstrijd na 5 maanden

29 augustus 2020

Hierden 1 - IJVV 1

zaterdag 29 augustus, 15:00 uur

Sportpark Mheenzicht (Dorpshuisweg 9 A, 3849BL HIERDEN)

Official: Prophitius, Berend (Assistent-scheidsrechter), Westendorp, Jan Willem (Assistent-scheidsrechter), Afgeschermd, (Scheidsrechter)

Type: --

IJVV 1

Na 5 maanden werd er eindelijk weer gespeeld op sportpark "Mheenzicht" en kwam 2e klasser IJVV uit Ijsselmuiden op bezoek voor de eerste bekerwedstrijd. Alles was coronaproef, spelersteams kwamen na elkaar het veld op en het publiek zat keurig op anderhalve meter van elkaar(zie foto's).

Bij Hierden startten de nieuwkomers Nieuwhof,Hop en Kalkan in de basis en laatstgenoemde liet al direct van zich spreken door van rechts een goede voorzet af te leveren, die smoorde in de IJVV-defensie. Even later werd Spoelstra in buitenspelpositie afgefloten na voorgeven van Denzel.

Nadat Arjan Wiegers onheus bejegend werd door Mulder, zag hij, voor IJVV, zijn zelfgenomen vrije trap over gekopt worden door Gerjon van den Berg. Aan de andere kant zag Jansen zijn vrije trap afgefloten worden in het strafschopgebied, vanwege afhouden. In de 10e minuut een schitterend opgezette aanval van Hierden door Boersma en Nieuwhof, via Kalkan welke in de handen van keeper Jasper Fix belandde.

Vijf minuten later had IJVV dé kans de score te openen; Willem Bel schoot in, waarna doelman Grootkarzijn de bal los liet, die vervolgens voor de voeten van Julian Hellendoorn kwam, die uiteindelijk voor een leeg doel overschoot. Bij Hierden ontbraken, logischerwijs, de vastigheden nog en kwamen niet alle passjes aan.

In de 20e minuut moest Grootkarzijn handelend optreden, na een één twee tussen Mark Homme van der Veen en Hellendoorn. Een minuut later was Kalkan dichtbij een treffer, na voorgeven van Boersma, maar doelman Fix tikte zijn inzet tot corner. Wiegers bleef de gevaarlijke man bij IJVV, zo ook in de 25e minuut toen hij op links opkwam, waarna Grootkarzijn zijn voorzet wist te onderscheppen.

Hierden had het onder controle, zonder overigens écht tot scoringsmogelijkheden te komen. Na de rust kwam Bock,Spoelstra vervangen en in de 50e minuut was doelman Fix weer op tijd, na een schot van Kalkan, uit een voorzet van Denzel.

Een minuut later had Boersma dé kans op de gelijkmaker, na voorgeven van Bock, maar zijn te zachte inzet werd van de lijn gehaald. Enkele minuten later ging Cloteda voor eigenbelang en schoot over. In de 54e minuut had IJVV ook een grote mogelijkheid om de score te openen en wel door Hellendoorn, die naast schoot na voorbereidend werk van Wiegers.

En zo kregen in de tweede helft beide teams kansjes, maar vonden ze ook beiden de goede doelmannen op hun weg. Ruiter en Olofsen kwamen ook nog binnen de lijnen.

In de 76e minuut waren het toch de gasten uit Ijsselmuiden die de score openden; want uit een voorzet van Wiegers, was het Van De Berg, die Grootkarzijn van dichtbij klopte met een onhoudbare kopbal: 0-1. Direct na de aftrap was het Bock die een goede kans om zeep bracht. IJVV rook meer en forceerde enkele corners, maar de laatste vijf minuten waren duidelijk voor Hierden, maar IJVV heeft het aan het eind van de wedstrijd vooral te danken gehad aan doelman Fix, die eerst redde op een schot van dichtbij van Cloteda en daarna een lob van Denzel tot corner wist te verwerken.

Gescoord werd er niet meer en zo verloor Hierden het eerste bekerduel met 0-1, waarbij een gelijkspel zeker meer verdiend was geweest.