Hierden neemt afscheid van het bekertoernooi

12 september 2020

Hierden 1 - Unicum 1

zaterdag 12 september, 15:00 uur

Sportpark Mheenzicht (Dorpshuisweg 9 A, 3849BL HIERDEN)

Official: Kuipers, Youri (Scheidsrechter), Prophitius, Berend (Assistent-scheidsrechter), Afgeschermd, (Assistent-scheidsrechter)

Type: --

Unicum 1

Voor Hierden stond er niets meer op het spel, na twee nederlagen in de bekercompetitie, toen het startte tegen Unicum 1 uit Lelystad.

Vanaf de aftrap was Unicum de gevaarlijke ploeg, waarbij Quincy Van De Leuf, de buitenspelval mooie omzeilde en daarna Dyllan Lancer een niet te missen kans af, welke tot corner verwerkt werd. Uit deze corner zat doelman Grootkarzijn goed op een inzet van die zelfde van De Leuv.

Drie minuten later een mooie aanval van Hierden, opgezet door Hop, die vervolgens Cloteda aan het werk zette, die daarna op zijn beurt Bock bediende, doch doelman Milan Leibbrand redde bekwaam. Unicum bleef aandringen; eerst een rollertje van Cliff De Bron op Grootkarzijn en in de 11e minuut een bal op de lat van Lanser en drie minuten later schoot Lanser over, na voorgeven van Van De Leuv.

Hierden stelde daar spaarzame aanvallen tegenover, zoals in de 19e minuut toen Van Dijk net naast kopte uit een voorzet van Kalkan, twee namen die vorig seizoen nog geen deel uitmaakten van het eerste team.

In de 38e minuut raakte Hop de bal ongelukkig na een inzet Yorick Hoogetoorn en hobbelde de bal binnen: 0-1. Hierden zette toen wat aan en forceerde wat vrije trappen, die helaas geen doel troffen.

Na de rust begon Hierden actief en zo zag Kalkan een voorzet van Bock net overgekopt worden en was een afstandsschot van Cloteda een zelfde lot beschoren. Unicum bleef gevaarlijker en Hierden kwam er af en toe uit zoals in de 55e minuut toen Van Dijk te zacht inschoot, na voorbereidend werk van Mulder.

Vijf minuten later werd Kalkan vervangen door Ruiter en deze had een minuut nadat hij binnen de lijnen stond, dé gelijkmaker op zijn voet, maar zijn schot miste kracht om doelman Leibbrand te verrassen.

In de 64e minuut kreeg Unicum op de rand van de 16, een vrije trap toegekend en deze werd onberispelijk door Van De Leuv via de onderkant van de lat binnen geschoten: 0-2. En zo was de wedstrijd al vroeg in het slot en was Unicum zeker van plaatsing voor de volgende bekerronde en kon Hierden alleen toekijken. Het kon geen vuist meer maken en zag zelfs in de 77e minuut de scoren nog oplopen tot 0-3 door een doelpunt van Niels Van Der Zaal uit een voorzet van Wesley De Klein. Tekan kwam Spoelstra nog vervangen en beide teams kregen nog wat kansjes; Van Dijk was net te laat op een voorzet van Ruiter en Krop kopte vlak voor einde nog over uit een corner.

En zo nam Hierden afscheid van het bekertoernooi, waarbij het in drie wedstrijden niet eenmaal wist te scoren en heeft de formatie van trainer Henri Brink, nog één week de tijd om de juiste combinatie aan spelers op de grasmat te toveren, want komende week staat de eerste competitiewedstrijd op het programma, thuis op sportpark Mheenzicht tegen SVZW uit Wierden en zal er beter voor de dag gekomen moeten gaan worden dan in de afgelopen drie bekerwedstrijden.