Hierden wint met 2-1 van Bennekom

27 oktober 2019

Voor de 6e wedstrijd ontving Hierden, Bennekom, de nummer 2 in de 1e klasse D. De eerste minuten waren voor Bennekom en het zag een schot van Nick Stienstra gekraakt in de Hierden defensie.

Hierden speelde met de wind mee en kreeg in de 7e minuut haar eerste corner te nemen, waaruit Krop geweldig de openingstreffer binnenkopte voor de thuisclub: 1-0.

Bennekom kreeg daarna ook haar eerste corner, maar werd daaruit niet gevaarlijk. In de 13e minuut een mooie aanval van Hierden, maar de eindpass van Jansen was net iets te hard; twee minuten later kwam Boonen een teenlengte te kort op een goed geplaatste voorzet van Bock. In de 20e minuut was het Denzel die, uit de 2e corner, de 2-0 liet aantekenen en bekroonde hiermee het goede spel van Hierden in de eerste twintig minuten.

Het laatste kwartier voor de rust wist Bennekom toch wat meer druk te zetten;Youssef El Hammouchi schoot net naast na voorgeven van Martijn Klein Holte en die zelfde Klein Holte schoot nog in het zijnet, toen een weggekopte bal van Brouwer voor zijn voeten belandde.

Hierden loerde wat op de counter met kleine mogelijkheden voor Spoelstra en Bock, na voorbereidend werk van resp. Jansen en Brouwer. Na rust logischer wijs, meer druk van Bennekom, maar in de omschakeling bleef Hierden gevaarlijk zoals in de 48e minuut bij een strakke voorzet van Bock; direct daarna schoot Mex Bakker net over het doel van Grootkarzijn.

Boonen kon de wedstrijd in het slot gooien na voorgeven van Jansen, maar doelman Chritian De Haan reageerde attent. Toch was het Bennekom dat in de 54e minuut de aansluitingstreffer wist te scoren; vanaf rechts gaf Rob Dellemann een perfecte voorzet die door Jeffrey Rutgers achter Grootkarzijn werd geschoten: 2-1. Twee minuten later redde Grootkarzijn uitstekend op een inzet van Hammouchi van dichtbij.

Beelen kwam Brockhoff vervangen. Hierden kreeg meer ruimte, maar wist de score niet te vergroten. Hogetoorn kwam Boonen nog vervangen, waarna Grootkarzijn opnieuw goed handelend optrad na een schot van Fabian Beukhof.

In de 79e minuut was Hierden dichtbij een derde treffer na een vrije trap van Bock van buiten de 16, die via de onderkant van de lat weer het veld in stuiterde.

Boersma kwam Jansen nog vervangen en in de laatste 5 minuten was het billen knijpen voor de thuisclub, waarbij Bennekom nog was kansjes kreeg, maar niet meer tot scoren kwam.

En zo pakte Hierden toch wel verdiend de eerste overwinning van het seizoen en nog wel op een sterke tegenstander.