Hierden wint van DOS'37

14 december 2019

Voor de laatste wedstrijd voor de winterstop, ontving Hierden, DOS'37 uit Vriezenveen. In de eerste vijf minuten gebeurde er weinig en kwamen beide ploegen nagenoeg niet in elkaars doelgebieden; in de 5e minuut kreeg DOS een vrije trap te nemen vlak buiten de 16 door Nick Wennink, welke door Mulder vakkundig werd weggewerkt.

Twee minuten later was DOS dichtbij de openingstreffer toen Menno Kamphuis, door het centrum, Ronald Te Morsche bediende, maar vrijstaand voor doelman Grootkarzijn, probeerde hij een lob die ver over ging. Even later werd Hierden ook gevaarlijk aan de andere kant, toen Bock de bal net achter Denzel plaatste, vlak voor doelman Patrick Nitert.

In die zelfde minuut schonk Bock, Boonen ook een kans, maar die schoot net naast.

Een vrije trap van Bock werd geblokt door de Dos-defensie en in de rebound kopte Mulder de bal in de handen van Nitert. Met een mooie combinatie tussen Brockhoff en Boonen had doelman Nitert veel moeite, maar Bock kon niet profiteren van de wegspringende bal. Hierden was de betere ploeg en had meer balbezit, maar het was toch DOS dat de score wist te openen; uit hun eerste corner was het Jaap Mulderij die bal achter doelman Grootkarzijn kopte: 0-1.

Hierden bleef goed druk houden en er werd om elke bal gestreden en zo kwam het verdiend in de 36e minuut langszij door Gert Boonen, die wist te scoren uit een corner van Bock: 1-1.

De "rode brigade" wist vlak voor de rust zelfs nog de voorsprong te pakken, nadat DOS de bal verspeelde en Bock in de verre hoek de 2-1 liet aantekenen.

Vlak na rust drong Kamphuis nog even aan, maar was het Hierden wat de klok sloeg, want eerst kwam Beelen net niet aan de bal, na voorgeven van Boonen en trof Bock het zijnet, opnieuw na aangeven van Boonen en schoot daarna die zelfde Boonen voorlangs na voorbereidend werk van Beelen.

En zo was het Hierden dat terecht de voorsprong wist te vergroten in de 62e minuut door Denzel: 3-1.

Dani had vier minuten later de wedstrijd nog in het slot kunnen gooien, maar zijn inzet ging net naast en daarna wist DOS uit een kluts in de 67e minuut nog de aansluitingstreffer te scoren(3-2) via een Hierdens hoofd. Dekker kwam de geblesseerde Cloteda vervangen.

DOS begon logischerwijs wat ruimte weg te geven, om nog een gelijkmaker te forceren, waardoor Hierden in de 80e minuut dé kans kreeg de wedstrijd definitief te beslissen: Denzel speelde Dekker aan, die Brockhoff een vrije schietkans bood, maar hij richtte te hoog. Hierden wisselde in de slotminuten nog tweemaal, Olofsen kwam binnen de lijnen voor Bock en Boonen maakte plaats voor Ruiter.

Gescoord werd er niet meer en zo pakte een hard werkend Hierden een verdiende overwinning en zette het, het 65 jarig jubileum van de club, hiermee luister bij en putte het meteen wat zelfvertrouwen voor de wedstrijden komend jaar.