Opnieuw puntenverlies voor de "rode brigade"

07 december 2019

DTS 1 in Ede was de voorlaatste tegenstander voor de winterstop voor Hierden; het kreeg direct al een eerste kans en wel voor Frank Hol, maar deze schoot net over. Hierden zette daarna goed druk en kreeg haar eerste corner, welke in de zestien meter door een ieder werd gemist. In de 6e minuut een grote kans voor Bock na voorbereidend werk van Dekker, maar Bock verzuimde te draaien en te schieten maar gaf af aan Brockhoff die de bal tot corner schoot; aan de andere kant was het Jasper Verstraten die naast schoot. En zo waren de eerste tien minuten in redelijk evenwicht. In de 11e minuut, een goede pass van Bock op Ruiter, die te zacht inschoot op doelman Robin Franken. In die zelfde minuut kon Bock even later, de bal net niet panklaar leggen voor Beelen.

Twee minuten later schoot Krop, na aangeven van Cloteda, de bal in handen van doelman Franken. In de 19e minuut overleefde Hierden een grote scrimmage in het doelgebied van Grootkarzijn en twee minuten later was het toch DTS dat de score opende, door een schuiver in de verre hoek van Anouar Tmim: 1-0.

In de 25e minuut werd Hierden afgetroefd in effectiviteit, doordat Hol, na voorgeven van Bram Holtman, de 2-0 wist binnen te tikken. Binnen de Hierdense formatie namen Boersman en Denzel de plaatsen in van Ruiter en Olofsen in de 34e minuut en leefde Hierden wat op en wist meer druk te zetten in het strafschopgebied van DTS.

Tot de rust was er in de 37e minuut nog een goede aanvalsopzet tussen Denzel en Dekker, die net Cloteda niet wisten te bereiken en trof uit één van enkele hoekschoppen, Denzel nog de paal.

Na de rust kreeg Hierden enkele corners te nemen , maar DTS was in de overname levensgevaarlijk en counterde snel in de 57e minuut naar een 3-0 voorsprong, door een goal van, opnieuw, Hol. DTS hield daarna de bal in de ploeg en speelde die rond en Hierden moest toekijken; in de 64e minuut loste Boersma nog een schot van afstand, dat net naast ging.

Brouwer kwam Dekker nog vervangen in de 72e minuut en Hierden drong wel aan in het laatste kwartier, maar kwam niet meer tot een tegentreffer, die was wel weggelegd voor Hol van DTS, die met zijn derde doelpunt, de eindstand bepaalde op 4-0. Opnieuw puntenverlies voor de "rode brigade" en hoopt Hierden in de laatste wedstrijd voor de winterstop, thuis tegen DOS'37 uit Vriezenveen, het 65 jarig jubileum van de club, luister bij te zetten met toch een goede afsluiting, in de vorm van een overwinning.