Slotoffensief komt net te laat, Hierden verliest met 4-3 van Bennekom

08 maart 2020

Na twee weken van rust, ging de 1e klasse D weer van start voor Hierden en wel in Bennekom. In de eerste minuten was het voor beide teams wat de kat uit de boom kijken, maar Hierden bouwde aan een licht overwicht; nadat Fabian Beukhof de eerste voorzet van Bennekom in de handen van doelman Grootkarzijn schoot, was het vooral Cloteda en Bock die van zich liet spreken.

Eerst kon Bock een voorzet van Cloteda net niet onder controle krijgen en vlak daarna werd een rechtstreekse inzet van Bock door de Bennekom-defensie onschadelijk gemaakt.

In de 8e minuut kreeg Hierden haar eerste corner te nemen, na een mooi "driehoekje" tussen Boonen,Cloteda en Jansen. Enkele minuten later moest doelman Christian De Haan opnieuw handelend optreden, na een combinatie tussen Bock en Cloteda. Hierden was het eerste kwartier van de wedstrijd meer te vinden in de zestien meter, dan andersom. Af en toe kwam Bennekom er uit, zoals in de 19e minuut toen Jelmer Goedhart een vrije trap mocht nemen welke door Just Berends op de paal gekopt werd, maar zijn poging werd wegens buitenspel afgefloten. Hierden bleef de gevaarlijkere ploeg door,met name de al gememoreerde,Cloteda en Bock.

En zo kwam Hierden in de 28e minuut, na een mooie pass van Brouwer, aan de leiding doordat Bock de bal keurig met links achter doelman De Haan schoot: 0-1. In het laatste kwartier voor de rust begon Bennekom toch wat meer aan te dringen en was het vooral te danken aan doelman Grootkarzijn, dat de 0 nog op het scorebord bleef staan voor Bennekom. Na de rust trok Bennekom nog meer ten aanval en werd Hierden achteruit gedrukt en het was in de 52e minuut dat Bennekom de gelijkmaker scoorde door Niek Van Ginkel: 1-1.

Drie minuten later was Hierden niet accuraat genoeg in de verdediging en verzilverde Jeffrey Rutgers een voorzet van Youssef El Hammouchi: 2-1. Bennekom overrompelde Hierden en het was Martijn Klein-Holte die inde 59e minuut de 3-1 binnen tikte. En zo zo gaf Hierden in korte tijd de wedstrijd uit handen. Hierden probeerde het wel en Krop kopte een vrije trap v an Jansen nog in de handen van De Haan.

Brockhoff kwam Beelen nog vervangen en weer even later kwamen Hogetoorn en Van Overveld nog binnen de lijnen voor Brouwer en Boonen. Aanvankelijk konden zij niet voorkomen dat Nick Stienstra de 4-1 binnenschoot uit een voorzet van Rutgers in de 73e minuut. Mede door deze wissels ging het beter draaien bij Hierden en kreeg het plotseling mogelijkheden; eerst was het Brockhoff die in de 78e minuut van afstand, de 4-2 binnenschoot en in de 89e minuut was het nog Denzel die voor de 4-3 zorgde. Toch werd er daarna niet meer gescoord en verloor Hierden opnieuw, mede door het feit dat het de wedstrijd vlak na rust in enkele minuten volledig prijs gaf.