WHC 1 tegen Hierden 1

19 oktober 2019

In Wezep trof Hierden de gedegradeerde hoofdklasser WHC.

De eerste mogelijkheid bood zich aan voor WHC toen Jelle Post op links op kwam en de bal over schoot; vlak daarna was het Maxim van der Meer, die net naast het doel van doelman Grootkarzijn schoot. Hierden liet zich ook zien en het was Krop die voorgaf op Bock, welke door de WHC -defensie werd weggewerkt.

Direct na deze aanval was het Haico Epe, die Van Der Meer aan het werk zette, hetgeen tot corner gewerkt werkt, welke uiteindelijk door Grootkarzijn onschadelijk gemaakt werd.

In de 10e minuut was het Bock die opstoomde, maar opgevangen werd door Jochem Oude Booijink. Jansen zag daarna een vrije trap net naast gaan en in de omschakeling was het Van Der Meer die doelman Grootkarzijn dwong tot een wereldredding.

Beide teams waren goed aan elkaar gewaagd en Hierden zette in de 18e minuut al een wissel in, daar Sander Nieuwhof binnen de lijnen kwam voor Ewout Mulder.

Toch was het twee minuten later WHC, dat de score opende nadat Hierden de bal in het strafschopgebied de bal verspeelde aan Nathan Duim, die Oude Booijink in staat stelde de 1-0 binnen te tikken. Denzel zond nog een geweldig mooie lange pass op Boersma, maar deze schoot over, maar het was in de 25e minuut toch WHC dat opnieuw het net wist te vinden, doordat Duim vanaf rechts, de bal panklaar legde op het hoofd van Thijs Dekker, die de 2-0 binnen kopte.

Bock kreeg daarna nog twee kansen na resp. voorbereidend werk van Jansen en Vermeulen, maar wist doelman Jasper Kuiper niet te verschalken. Het laatste kwartier tot de rust had WHC het beste van het spel en kon Hierden alleen toekijken; Brockhoff kwam Boonen nog vervangen en in één van de spaarzame aavallen voor Hierden tot de rust, kreeg Bock een goede kans op de aansluitingstreffer, maar zijn schot ging via de lat over.

In de gezapige beginfase na rust, kregen beide ploegen een kans; eerst Mitchel Dijkhof uit een vrije trap voor WHC en daarna schoof, aan de andere kant, Bock de bal in handen van Kuiper. Kansjes waren er nog voor Kevin Siemelink en Dijkhof, maar na zo'n 70 minuten had Hierden iets meer balbezit dan WHC, al moest het oppassen voor hun counter.

Krop probeerde Boersma nog te bereiken, maar vond een WHC-verdediger op zijn weg en WHC counterde in de 73e minuut gevaarlijk, maar Belan Zend faalde voor Grootkarzijn. Brouwer kwam Vermeulen nog vervangen. En zo werd het voor het neutrale publiek nog een aardig slot waarbij beide teams nog voor een doelpunt gingen; aan de kant van Hierden waren Nieuwhof en Spoelstra daar nog dichtbij, maar het was WHC dat in de 87e minuut de wedstrijd in het slot gooide door Jelle Post: 3-0

En zo verloor Hierden opnieuw, nu van een uiteindelijk beter WHC en blijft het op 1 puntje steken in de competitie na 4 wedstrijden. Komende week staat de wedstrijd tegen Bennekom op het programma en hoopt Hierden op betere tijden.